senasib dengan aku..genk intake 26(appendix)

2 hari yang lepas,saya dapat berita yang kawan seperjuangan palapes aku masuk hospital disebabkan penyakit appendix yang di alaminya.Dengan itu saya ingin kongsi pasal sakit perut nie(appendix)..sebenarnya penyakit ini  merupakan masa laluku,Aku dapat rasakan kesakitan yang telah beliau alami kerana kesakitan itu merupakan  kesakitan yang pernah aku lalui.

Kalau sudah pergi hospital tue..jawabnya di bedah lah kan tu perut..hehe..huhuh...
tym aku dulu,doktor ckapa maku...:

Doktor: adiQ,..adik sebenarnya sakit perut di sebabkan appendix...adik kena di oparation nie..

aku     :(dengan rasa kesakitan)...x pa la yang penting rasa sakit nie boleh hilang..bila boleh di bedah nie doktor?..(maka dalam hati ada rasa takut,besala kena beda bha tue..)..huhuh..

doktor :esok tengah hari..adik ada kluarga kat cnie??

aku     :oh..semua kluarga saya ada di sabah doktor...

doktor : ok2x..x pa..kalau ada kawan terdekat tolong la hubungi mereka..

aku : ok...trima kasih doktor..

-->>terpaksa lah aku menahan kesakitan shinggalah tga hari esok..sbb aku masuk hospital tym tgah malam kan..


luahan hatiku berhadapan dengan appendix:
aku tobat,sakit yang cukup buat teriak menangis,mau balik sabah,macam mau mampus,sakit dadah sbb muntah2x yang melampau,bejalan bongkok2x,sujud di atas katil,balik2x mau pigi tandas(bingung orang tgok aku malar masuk tandas),...aku menyusahkan rumet antar pigi PKU(pusat kesihatan universiti),banyak lagi lah,..

Orang2x sayang ma aku:
kawan2x adhoc sabah...dan genk palapes yang melawat aku di hospital..huhuh penuh oh hospital..bising plak plak tue..mcm pasar sd tu hospital..hahah..buat kawan aku cukup berterima kasih atas ziarah korang tuk aku...dengan adanya dorang semua nie,rasa sakit ku hilang...kawan2x takkan aku lupa..:)

Kisah aku yang aku lalaui dulu..dan kini di lalaui oleh sahabat aku....ndk pa sahabat..kita serupa..hehehee

Tanda-tanda acute appendicitis 



1. Sakit di bahagian kanan bawah perut
2. Demam
3. Muntah, loya
4. Cirit-birit
5. Kemungkinan peringkat awal akan rasa sakit di bahagian ulu hati atau sekitar pusat
kemudian berpindah ke bahagian kanan bawah perut 
6. Sakit boleh berpindah ke bahagian belakang
7. Apabila sakit bertambah, sakit akan bertambah dan apabila berjalan, batuk malahan
bersin sakit akan terasa di bahagian kanan bawah perut. Bagi menahan kesakitan, pesakit
terpaksa berjalan seakan-akan membongkok. 

P/s;ok..klu siapa2x yang ada rasa2 tanda2 tersebut maka cepat2 la brjumpa dengan doktor..jangan sampai pecah sudah tu appendix baru mau jumpa...klu pecah susah sdh tu mau di obat..

Post a Comment