Berdebar-Debar si Daeng




Boleh kah aku berdiri,menghadap,menunjukkan diri ini di khalayak ramai demi memperjuangkan nama DPP.Aku sebenarnya sudah merasa debaran dan gemuruh.Bukan sebab ini adalah yang pertama kali,tetapi persediaan aku kurang untuk pertandingan nie..aduyai...sudah lah cuaca yang tidak seberapa bagus nie telah membuatkan aku kurang sihat dan suara jadi serak.Mampukah aku?Bisakah aku?Bolehkah aku?..namun aku tetap kuatkan semangat aku dengan mencipta keyakinan untuk membasmi segala debaran yang sudah hampir menguasai diri ini...Aku...Demi menhormati seniman atau lebih dikenali sebagai sifu dipersada seni tanah air..Aku harus buat yang terbaik bagi mengekalkan irama yang dapat memukau seluruh pendengar seperti yang dipersembahkan siEmpunya lagu.

(keroncong untuk ana:cinta damai)

Post a Comment