Menanti sebuah jawapan


Semangat 2012!


Mcd Mari!!


Assalamualaikum... Ini lah kami Sebagai Sahabat.. Sentiasa ada waktu untuk bersama..cewahh.. McD mari!!..

De' Bayu Night 2011

Assalamualaikum, pada 26hb nov 2011, aQ sebagai pengarah majlis makan malam De Bayu Night 2011(baru nak wat entry pasal program nie...sIbUk bha!!). Ini merupakan pengalaman baru aQ yang takkan aQ lupakan...sungguh mencabar juga ya merasa jadi pengarah nie..mcm2 yang dtg menyerabutkan otakku..tapi alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar hingga ke penghujung... Tingkiu wat semua yang bersama-sama menjaya program nie...

Bolasepak kelayakan Olimpik: Malaysia tumpas 0-2

google

Final malaysia VS Indonesia (sukan sea iNdonesia)


Estranged Itu Kamu

ITU KAMU!
Segala yang ku pasti akan aku capai tuk mengambil hati mu
Melepasi angkasa cinta ku
Sesudah aku melafazkan kesemua yang diperlu
Ianya seperti suluhan yang terang

Segala yang kau ragui akan ku padam habis dari hati mu
Mengingkari dalaman akal mu
Takkan puas ku, mengiringi semua tawa dan tangisan mu,
Anggun wajahmu, pelita yg terang

Hatiku mahu mu
Rupa mu
Masih masih masih masih...

GEmoOk!!

 

Impian Anank Jalanan



Aqiel(si adik kecil yang battak)



hadiah terbaik!

KaWaN-KaWaN :)

KhaYalaN DenGanMu!

Aku DaeNG

malas dan pengaruh yang menghantuiQu

Ibu Inspirasi


assalamualaikum...
rasa belom terlambat aku ucapkan selamat hari ibu untuk semua ibu2 yang ada di dunia ini..
iBu..ku pohon berkatmu walau kau telah tiada untuk ku di dunia ini..
namun kau tetap bertahkta di hatiku..iBu kau inspirasi ku...
ibu aku masih ingat masa kecilku...semua kehendakku,semua kau tunaikan...
terima kasih Ibu...

Dalam merenung jasa ibu ku..
sebuah lagu telah tercipta untuk ibu...
walaupun tdk seberapa..tapi itu luahan hati kami ibu sebagai anakmu..



video


makan barobbok n BBQ brsama2 dgn anak2 sabahan..

video


SemaNgat DalAm MenemPuh mUsim PEperiKsaAn


 Buat keNgkaWan,Aq ucApkan sElamaT BereXam.

Baru aq tgok crita 3 idiot nie...!!

penyesalan

sesuatu yang paling mahal?
adalah detik-detik yang telah pun berlalu..
yang telah berlalu takkan bisa untuk kita beli semula
hargai lah diri sendiri
ingatlah orang2 yang tersayang!


Bersama adik2 menjelajah UUM sintok


Program yang di anjurkan oleh orang-orang kuat PERWAJA
Antara palapes dan residen umum..
Jelajah Bumi Sintok
25-26 MAC 2011
SKJ I Dan SKJ III

Jiwa KosoNg @ perut KosonG

Kosong jiwa,
Kosong kerana dosa,
Senak dada,
Sesuatu tidak kena.





Daeng cinta damai



Berdebar-Debar si Daeng



Pendam


Hatiku pilu memendam cinta
yang takut Aku ungkapkan kepadanya

Sendu hatiku, menyimpan cinta
tanpa dia tahu betapa Aku sangat merindukan
dan mengahrapkan penyerahan dirinya
kepada keindahan Cinta & kasih sayangku


Ooh … betapa hatiku berharap

bahwa Aku bertemu dengannya
di dunia yang lain
yang bebas dari semua batasan - batasan ini
dimana baginya hanya ada Aku
sebagaimana bagiku hanya ada dia

Wahai Yang Maha Cinta

Serahkanlah dia kepadaku
Luluhkanlah hatinya
Aamiin



Hhaha...Daeng BejiwanG jap ker..
Cinta Damai:

Usahlah BerSedih


Hapus air matamu dan jangan bersedih
Aku disini menemanimu melukis hari
Mentari pagi
bawakan embun sejukkan hati
aku disini menatap engkau menangis sepi
oh sepi-sepiku 
janganlah bersedih hati


hidup merupakan kurnia maka jadikanlah hidupmu penuh makna, jadikanlah hari berguna bagi diri dan orang yang ada di dekatmu,jangan pernah berpikir bawah Allah tidak sayang padamu. Allah sangat sayang kepada semua hambanya. Selalulah berfikir positif atas semua rencana Allah, karena Allah mengetahui apa yang tidak kamu ketahui, janganlah bersedih kerana allah akan selalu di dekatmu, tiada cobaan yang melampaui kemampuan hambanya, resapi pesan ini agar hatimu selalu damai bagi yang hari ini ini berputus asa atau sedang bersedih ingatlah Allah selalu ada di dekatmu.

Hidup memang berat tapi akan menjadi mudah jika dilakukan dan diniti hanya untuk ALLAh, langkahkan kaki ke jalan yang diridhai oleh allah.


Cinta Damai;



Kebahagiaan itu bukan khurafat. Sesungguhnya ia adalah hakikat yang nyata. Ramai orang yang menikmatinya, dan kita pun memiliki kesempatan sangat besar untuk menikmatinya bila kita dapat memanfaatkan cubaan-cubaan kita dan mengelola pengalaman-pengalaman yang telah kita perolehi dalam kehidupan.

Apabila kita telah dapat memahami erti kehidupan ini, kita akan mampu mengeksploitasi banyak hal yang berguna dari dalam jati diri kita dan kita dapat membebaskan diri dari berbagai penyakit yang mengganggu kesihatan fizik dan kejiwaan kita dengan berbekalkan pengetahuan, potensi dan kesabaran. Kita dapat menghayati kehidupan kita yang telah dianugerahkan oleh Allah ini dengan sikap tidak ingkar, tidak membangkang, dan tidak pula menyengsarakan diri.


Manusia adalah cermin bagi manusia yang lainnya. Jika seseorang berbudi pekerti baik, maka orang lain akan berlaku serupa dengannya. Oleh itu, hidupnya menjadi tenang dan hatinya akan tenteram. Dia akan merasakan hidup dalam masyarakat yang baik dan penuh kekeluargaan.

Bila seseorang manusia berakhlak buruk dan berlaku kasar, maka dia akan mendapat perlakuan buruk dan kasar pula. Orang yang tidak menghormati orang lain, maka tidak akan dihormati pula oleh mereka.



Oh!Diriku Janganlah Bersedih



Oh diriku janganlah bersedih!
tak ada gunanya meratap
Lihatlah disana ‘bunga-bunga’ di taman,
indah mempesona
menebarkan wangi kebahagiaan
dan warna warni kedamaian.
Cobalah tengok ke sana!
Jangan takut mawar berduri,
jangan pedulikan kumbang menghalangi…
Oh diriku janganlah bersedih!
Masa laluku adalah kenangan
Kehidupan yang sedang kualami adalah kenyataan
Dan dunia didepanku nanti adalah impian
Siapkanlah untuk mimpi-mimpi itu
Oh diriku janganlah bersedih!
tak ada gunanya meratap
Nikmatilah kehidupan ini
Bersyukurlah dalam sujud
Berserahlah dalam doa…




Lirik Sepi – Sixth Sense

Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari
Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari
Mentari pagi
Bawakan embun sejukkan hati
Aku di sini
Menatap engkau menangis sepi

Oh sepi sepiku
Janganlah bersedih hati
Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari
Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari
Oh sepi sepiku
Janganlah bersedih hati
Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari
Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari

Lirik Sepi – Sixth Sense


 
Jangan bersedih, Allah Maha pengampun dan Maha penerima taubat

Jangan bersedih, setiap sesuatu telah ada qada dan qadarnya

Jangan bersedih, kerana kelapangan pasti datang

Jangan bersedih, kerana rahmat Allah melimpah ruah

Jangan bersedih, memaafkan orang yang menyakiti itu lebih baik

Jangan bersedih, masih banyak lagi nikmat yang ada pada diri kita

Jangan bersedih, dunia ini tidak layak ditangisi

Jangan bersedih, banyak cara untuk mengusir kesedihan

Jangan bersedih, anggaplah celaan orang itu sebagai angin yang lalu

Jangan bersedih , hinaan tidak selamanya buruk

Jangan bersedih, pilihan Allah adalah yang terbaik

Jangan bersedih, selagi anda masih boleh berbuat baik kepada orang lain

Jangan bersedih, keranan banyak lagi jalan untuk meringankan musibah

Jangan bersedih, masih ramai orang yang menyayangi anda

Jangan bersedih, kerana masih ada kehidupan lain

Jangan bersedih, tanyalah dirimu tentang hari ini, kemarin dan esok

Jangan bersedih, kesedihan boleh merosakkan badan dan akal fikiran

Jangan bersedih, kerana hidup ini bukan untuk bersedih

Jangan bersedih, selagi anda beriman kepada Allah

Jangan bersedih, segala yang ada di dunia ini tidaklah berharga

Jangan bersedih, nikmatilah apa yang anda miliki sekarang

Jangan bersedih, boleh jadi cubaan ini adalah anugerah

Jangan bersedih, kerana anda berbeza dengan orang lain

Jangan bersedih, terkadang kesulitan mengandungi manfaat

Jangan bersedih, kehidupan ini lebih singkat dari yang kita jangkakan

Jangan bersedih, kesedihan akan membuatkan musuh anda gembira

Jangan bersedih, hadapilah kenyataan walaupun pedih

Jangan bersedih, kerana...segalanya akan berakhir..insya-Allah



وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ

Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman. Surah Ali Imran : Ayat 139

CINTA DAMAI:

Keroncong untuk ana

Benarkah tiada bagiku
Ruang di hatimu untukku bertapak
Walaupun sejengkal jari
Agar dapat ku berdiri
Di ambang pintumu

1
Kemana
Hilangnya keroncong
Oh! cinta yang kita
Nyanyikan bersama

Ataupun
Aku yang bersalah
Hanya menepuk tangan
Sebelah saja

Ana.. Ana..
Ana.. Ana..

( ulang dari 1 )

Tiada ku sangka akhirnya
Kau tutup semua
Pintu cinta untukku
Hinggaku
Termanggu tiada
Arah nak ku tuju
Membawa hatiku

senasib dengan aku..genk intake 26(appendix)

2 hari yang lepas,saya dapat berita yang kawan seperjuangan palapes aku masuk hospital disebabkan penyakit appendix yang di alaminya.Dengan itu saya ingin kongsi pasal sakit perut nie(appendix)..sebenarnya penyakit ini  merupakan masa laluku,Aku dapat rasakan kesakitan yang telah beliau alami kerana kesakitan itu merupakan  kesakitan yang pernah aku lalui.

Kalau sudah pergi hospital tue..jawabnya di bedah lah kan tu perut..hehe..huhuh...
tym aku dulu,doktor ckapa maku...:

Doktor: adiQ,..adik sebenarnya sakit perut di sebabkan appendix...adik kena di oparation nie..

aku     :(dengan rasa kesakitan)...x pa la yang penting rasa sakit nie boleh hilang..bila boleh di bedah nie doktor?..(maka dalam hati ada rasa takut,besala kena beda bha tue..)..huhuh..

doktor :esok tengah hari..adik ada kluarga kat cnie??

aku     :oh..semua kluarga saya ada di sabah doktor...

doktor : ok2x..x pa..kalau ada kawan terdekat tolong la hubungi mereka..

aku : ok...trima kasih doktor..

-->>terpaksa lah aku menahan kesakitan shinggalah tga hari esok..sbb aku masuk hospital tym tgah malam kan..


luahan hatiku berhadapan dengan appendix:
aku tobat,sakit yang cukup buat teriak menangis,mau balik sabah,macam mau mampus,sakit dadah sbb muntah2x yang melampau,bejalan bongkok2x,sujud di atas katil,balik2x mau pigi tandas(bingung orang tgok aku malar masuk tandas),...aku menyusahkan rumet antar pigi PKU(pusat kesihatan universiti),banyak lagi lah,..

Orang2x sayang ma aku:
kawan2x adhoc sabah...dan genk palapes yang melawat aku di hospital..huhuh penuh oh hospital..bising plak plak tue..mcm pasar sd tu hospital..hahah..buat kawan aku cukup berterima kasih atas ziarah korang tuk aku...dengan adanya dorang semua nie,rasa sakit ku hilang...kawan2x takkan aku lupa..:)

Kisah aku yang aku lalaui dulu..dan kini di lalaui oleh sahabat aku....ndk pa sahabat..kita serupa..hehehee

Tanda-tanda acute appendicitis 



1. Sakit di bahagian kanan bawah perut
2. Demam
3. Muntah, loya
4. Cirit-birit
5. Kemungkinan peringkat awal akan rasa sakit di bahagian ulu hati atau sekitar pusat
kemudian berpindah ke bahagian kanan bawah perut 
6. Sakit boleh berpindah ke bahagian belakang
7. Apabila sakit bertambah, sakit akan bertambah dan apabila berjalan, batuk malahan
bersin sakit akan terasa di bahagian kanan bawah perut. Bagi menahan kesakitan, pesakit
terpaksa berjalan seakan-akan membongkok. 

P/s;ok..klu siapa2x yang ada rasa2 tanda2 tersebut maka cepat2 la brjumpa dengan doktor..jangan sampai pecah sudah tu appendix baru mau jumpa...klu pecah susah sdh tu mau di obat..

neuroticism

neuroticism....merupakan salah satu perbezaan antara wanita dan lelaki.
di sini saya ingin nyatakan bahawa wanita lebih mempunyai aspek neuroticism begitu juga pendapat pengkaji-pengkaji yang telah mengkaji aspek ini....hehe..cewah...


neuroticism ini bermaksud kecenderungan seseorang itu mengalami emosi negatif seperti kebimbangan,marah,atau tekanan.mereka selalu mengalami atau beranggapan situasi yang mengancam dan sering merasa kecewa.Orang yang sedang dalam tingkat neuroticism tinggi merasa kurang puas dalam percintaan dan hubungan, dan ketika menikah, kemungkinan akan berakhir dengan perceraian. Demikian menurut kajian Sosial Psikologis dan Kepribadian.Selain memiliki kesulitan dalam menjalin hubungan dan kurang berkomitmen, mereka juga memiliki tingkat self esteem yang rendah.Self-esteem adalah bagaimana pandanganmu tentang dirimu sendiri .



Ok!.tentang daeng di sini-->>ingin menyokong aspek ini.kerna inilah yang saya perhatikan terhadap kawan-kawan perempuan saya.Bukan Gf ya..jeng3x..apa yang saya perhatikan terhadap mereka ialah:

  • suka betul rasa tekanan!
  • meraka cepat merasa terancam!
  • yang paling jellek mood cepat berubah!
  • ndk boleh bergurau nnti mejjok...hahah
  • kisah cinta dorang nie la...yang ini yang itu..huhuh!!!
  • n banyak lgilah..ndk mau sdh kc tau byk..nnti..teeettttt...
Aku punya kawan(pompuan).......

macam2 ragam yang dorang tunjukkan..yang seorang tu macam ni..yang seorang tu macam tu..waduh...
yang paling selalu jadi topik utama ialah c..teeee..?????...biarlah rahsia..hahaha
mungkin situasi ini lah telah dorang alami..:(



HATI DAN PERASAAN



Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang
yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya
apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita
akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat
pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.
Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang
lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang
pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan
kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan
untuk kita.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh
duduk di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata
apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan
bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah
dialami.Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang
telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan
juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita
rindukan sehinggalah 'ia' datang.

Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu
kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali!
Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan
sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi
sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di
dalam hati anda. Ia cuma mengambil masa seminit
untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk
menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai
seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup
untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi
ianya palsu. Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut.
Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum
kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk
mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan
hati anda tersenyum. Akan tiba satu ketika di dalam
kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang
sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan
memeluknya dengan sebenar.Mimpilah apa yang ingin
anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda
tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya
memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan
semua perkara yang ingin anda lakukan.

Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk
membuatkan diri anda menarik, percubaan yang cukup untuk
membuatkan anda kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan
anda adalah seorang insan dan harapan yang cukup untuk
membuatkan anda bahagia. Selalu bayangkan diri anda
di dalam kasut seseorang.Jika anda rasa ianya menyakitkan anda,
fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.

Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam
memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik
dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup
mereka.

Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis,
mereka yang terluka, mereka yang telah mencari dan mereka
yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai
kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka. Cinta bermula
dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan
tangisan.

Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang
lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan
kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan
kekecewaan masa silam.

Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang di
sekeliling anda tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya
apabila anda mati nanti, andalah yang akan tersenyum dan
orang sekeliling anda pula yang akan menangis.
Sampaikan pada sebanyak mana orang yang
tersayang,tanda peringatan
anda pada mereka....