neuroticism

neuroticism....merupakan salah satu perbezaan antara wanita dan lelaki.
di sini saya ingin nyatakan bahawa wanita lebih mempunyai aspek neuroticism begitu juga pendapat pengkaji-pengkaji yang telah mengkaji aspek ini....hehe..cewah...


neuroticism ini bermaksud kecenderungan seseorang itu mengalami emosi negatif seperti kebimbangan,marah,atau tekanan.mereka selalu mengalami atau beranggapan situasi yang mengancam dan sering merasa kecewa.Orang yang sedang dalam tingkat neuroticism tinggi merasa kurang puas dalam percintaan dan hubungan, dan ketika menikah, kemungkinan akan berakhir dengan perceraian. Demikian menurut kajian Sosial Psikologis dan Kepribadian.Selain memiliki kesulitan dalam menjalin hubungan dan kurang berkomitmen, mereka juga memiliki tingkat self esteem yang rendah.Self-esteem adalah bagaimana pandanganmu tentang dirimu sendiri .



Ok!.tentang daeng di sini-->>ingin menyokong aspek ini.kerna inilah yang saya perhatikan terhadap kawan-kawan perempuan saya.Bukan Gf ya..jeng3x..apa yang saya perhatikan terhadap mereka ialah:

  • suka betul rasa tekanan!
  • meraka cepat merasa terancam!
  • yang paling jellek mood cepat berubah!
  • ndk boleh bergurau nnti mejjok...hahah
  • kisah cinta dorang nie la...yang ini yang itu..huhuh!!!
  • n banyak lgilah..ndk mau sdh kc tau byk..nnti..teeettttt...
Aku punya kawan(pompuan).......

macam2 ragam yang dorang tunjukkan..yang seorang tu macam ni..yang seorang tu macam tu..waduh...
yang paling selalu jadi topik utama ialah c..teeee..?????...biarlah rahsia..hahaha
mungkin situasi ini lah telah dorang alami..:(



Post a Comment